Decembrie 2010 – Diagnostic : Cardiomiopatie dilatativa gr. II

13.12.2010

Yrra este agitata, se plimba de colo-colo si nu isi gaseste locul. Respira abdominal foarte puternic ! Am deschis geamul pentru ca am crezut ca ii este cald. Dar nu prea o ajuta cu nimic.
Tine capul ridicat in sus si respira greoi. Pare ca nu are aer, ca se sufoca. Am intins-o culcat si am mangaiat-o cca. 30 – 40 min. si s-a calmat incet, incet.

07.12.2010_Pozitie ciudata_Capul ridicat in sus in prelungirea gatului

07.12.2010_2_Capul ridicat in prelungirea gatului

Cand am intins-o culcat pe o parte, tinea capul un pic ridicat de pe podea si repira foarte greoi ca si cand s-ar sufoca. Tot in acest timp scotea si un geamat foarte fin , greu sesizabil (trebuie sa fie liniste totala in casa ca sa il auzi); geamat de durere.
Am fost cu ea la control la F.M.V. , dr. Cristina Fernoaga . Pe langa problema cu eczema de piele si problema aparatului locomotor , i-am povestit si despre problemele respiratorii ale Yrrei si de faptul ca aceste crize s-au intensificat. Insa nu am primit niciun raspuns.
A doua zi aceste probleme s-au repetat de 3-4 ori in cursul zilei. Problema pare sa se agraveze !
Am discutat aceasta problema si cu alti doctori, i-am intrebat daca nu este posibil sa abia ceva probleme cu inima, plamani, cai respiratorii sau glanda tiroida. Insa din nou nu am primit niciun raspuns.

15.12.2010

In disperare de cauza am inceput sa caut pe net orice informatie care m-ar putea ajuta. Asa am ajuns sa i-au legatura cu dr. Horvath Atilla din Timisoara. I-am trimis tot dosarul Yrrei, i-am povestit cum se simte si ce manifestari are. L-am intrebat si pe dansul daca nu cumva Yrra are o problema la inima, cai respiratorii, plamani sau glanda tiroida.
Dupa o analiza completa a datelor dr. Horvath mi-a spus ca simptomele manifestate de Yrra indica cel mai probabil o insuficienta cardiaca. Mi-a spus ca nu poate fi sigur pentru ca nu are pacientul in fata si il vede doar  video si din descrierile mele, iar diagnosticul este unul orientativ. Insa mi-a sugerat ca ar fi cel mai bine sa merg cu ea la un control cardiologic urgent. Cel mai probabil este vorba de o Cardiomiopatie dilatativa.

16.12.2010

Am fost din nou  cu Yrra la control la F.M.V. , dr. Crstina Fernoaga si i-am expus inca odata problemele  respiratorii si locomotorii care la momentul acesta ma ingrijoreaza mult mai tare decat eczemele de pe membre.
Problemele sunt : oboseala cronica; mers foarte incet cu opriri dese; doarme foarte mult; casca foarte des; respira abdominal greoi; tuseste uneori; se sufoca; tine capul pe spate in prelungirea gatului; e agitata uneori;  are privire pierduta cu ochii incrucisati; nu e lucida tot timpul; scoate un suierat fin cand respira.
Totodata i-am expus din nou si suspiciunile mele legate de posibile probleme ale Yrrei la anumite organe ale corpului, care pot justifica starea clinica dupa cum urmeaza : probleme la inima, plamani, glanda tiroida, coloana lombara, cap.
Concluzie d-nei. Dr. Cristina Fernoaga : este posibil sa fie un Hipotiroidism si de acolo sa plece toate problemele.
Confirmarea suspiciunilor mele si a diagnosticului indicat de dr. Horvath avea sa vina cateva minute mai tarziu.
Am fost la dr. cardiolog Corneliu Braslasu , care in urma analizei  EKG, ECO inima si ascultare cu stetoscopul a pus diagnosticul de Cardiomiopatie dilatativa gr. II.

16.12.2010_EKG Yrra

17.12.2010

Dupa doua zile de tratament Yrra deja nu mai prezinta probleme respiratorii. Nu a mai avut crize de sufocare.
Tratamentul prescis de dr. Horvath este :
–        2cp x Vetmedin 5 mg / zi
–        2cp x L-carnitina 1000 mg /zi , timp de 10 zile
2cp x Furosemid 40 mg / zi ,timp de 7 zile
A continuat tratamentul o luna de zile, timp in care nu a mai avut probleme cardiace.

17.01.2011

Dupa o luna de zile am refacut controlul la cardiolog pentru a vedea cum se simte Yrra in urma tratamentului. Insa am fost in alta parte decat prima data si anume la Cabinetul A&A Medical Vet , la dna. dr. Alice Radulescu.
In urma analizei dosarului Yrrei, a analizei EKG, ECO inima si analize de sange dna. dr. a concluzionat ca este vorba despre o Hipertrofie de ventricul stang, secundara anemiei severe. Nu are nicio boala cardiaca. Sfatul a fost sa oprim tratamentul pentru Cardiomiopatie dilatativa pentru ca nu este cazul.

17.01.2011_EKG Yrra

17.01.2011_Tabel EKG Yrra

17.01.2011_Ecografie 1 Yrra

17.01.2011_Ecografie 2 si 3 Yrra

17.01.2011_Ecografie 3 si 4

30.01.2011

Am oprit tratamentul pentru Cardiomiopatie dilatativa timp de 2 saptamani. Insa dupa aceste doua saptamani am inceput sa ii mai dau cate un Vetmedin / zi pentru ca a inceput iar sa respire greoi, dar nu la fel de rau ca inainte.
Momentan nu stiu exact care este diagnosticul corect Cardiomiopatie dilatativa gr. II sau Hipertrofie cardiaca ?!
Totusi inclin sa cred ca varianta corecta este Cardiomiopatie dilatativa ca afectiune secundara , datorata bolii principale Ehrlichioza cronica  si a anemiei severe. In tabloul clinic sunt incluse toate simptomele care indica Cardiomiopatie dilatativa.
Ehrlichioza i-a slabit organismul extrem de tare, i-a provocat anemia severa si de aici s-a ajuns la afectiunea inimii.
Fiind foarte slabit organismul, inimia simtea nevoia sa compenseze si sa pompeze mult mai mult. Astfel inima a fost suprasolicitata deoarce lucra tot timpul la capacitate maxima.
Apoi din cauza tratamentului inima a revenit la normal si la al 2-lea control a aparut ca o Hipertrofie cardiaca.
A urmat si o a 3-a parere, tot de la distanta, a d-lui. dr. Calin Serdean din Timisoara care crede ca este vorba tot despre o Cardiomiopatie dilatativa.

01.04.2011

Yrra se simte foarte bine. Mai respira abdominal uneori , dar nu pot sa imi dau seama daca este din cauza ca ii este cald sau intr-adevar mai sunt probleme la inima.
Va urma si un al 4-lea  control in curand, in care vom vedea ce mai zic analizele si poate vom stabili care este problema de fapt .
This entry was posted in 02.0_Cazul Yrrei pe larg, 02.5_Probleme cardiace and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Decembrie 2010 – Diagnostic : Cardiomiopatie dilatativa gr. II

  1. Monica says:

    Buna seara, sunt foarte curioasa ce s-a intamplat si care a fost diagnosticul final, am o catelusa care sufera de cardiomiopatie dilatativa si are doar un an,am consultat foarte multi medici si chiar nu stiu ce sa mai cred sunt pareri si pareri….ba are ba nu are

    • irinariscu says:

      In cazul catelusei mele toate afectiunile diverselor organe si asa zisele boli, erau de fapt consecinte ale sistemului imunitar la pamant si ale infestatiei masive de bacterii in sange, provocate de adevarata boala pe care a avut-o, Ehrlichioza, de fapt o coinfectie Ehrlichia-Borrelia(Lyme)-Bartonella si ce o mai fi fost. Inclin sa cred ca varianta corecta este Cardiomiopatie dilatativa ca afectiune secundara , datorata bolii principale Ehrlichioza cronica si a anemiei severe. In tabloul clinic sunt incluse toate simptomele care indica Cardiomiopatie dilatativa.Ehrlichioza i-a slabit organismul extrem de tare, i-a provocat anemia severa si de aici s-a ajuns la afectiunea inimii.

    • irinariscu says:

      Dupa ce s-a incehiat tratamentul pentru boala principala de care suferea Yrra, Ehrlichioza, si tratementele colaterale pentru sustinerea functiilor principale ale organismului, toate celelalte afectiuni ale diverselor organe au disparut. Ca urmare dupa ce yrra a revenit la starea de sanatate normala, am oprit si tratementul adjuvant pentru inima, deoarce nu mai era nevoie. Parerea mea este ca Yrra nu are o boala de inima, dar din cauza Ehrlichiozei a ajuns sa aiba probleme cu inima, dar care au fost remediabile si care odata cu vindecarea Ehrlichiozei, au disparut.

    • irinariscu says:

      Pe de alta parte, nu am nicio parere/ diagnostic concret de la vreun doctor cardiolog, cu privire la starea de sanatate a inimii Yrrei … Analizele de specialitate la inima, au fost toate facute acum 2 ani la diversi medici. Este adevarat si faptul ca in ultimul timp (2 ani) decand Yrra este sanatoasa, nu i-am facut decat : periodic analizele complete de sange si control de rutina la inima la doctorul curant, insa nu am mai fost cu ea la un dr. cardiolog sa investighez mai departe capitolul afectiuni ale inimii, pentru ca Yrra se simte bine si e sanatoasa, si pentru ca nu prea am mai avut timpul necesar. Desigur, sunt cu ochii pe ea ca pe butelie, sa nu va ganditi ca m-am culcat pe-o ureche ! Daca mi se pare ceva suspect, o i-au urgent de labuta si o duc la analize !
      Pana in momentul de fata nu am mai avut probleme cu ea !🙂 Analizele de sange sunt bune!

  2. luminita sava says:

    Felicitari!!!!!!!!m-a ajutat f mult,iar yrra este superba

Leave a Reply

